Wats Gaande!

E-mailadres Afdrukken PDF
There are no translations available.

Watsgaande!

Watsgaande is een straat taal die voornamelijk Amsterdamse jongeren vaker gebruiken. De betekenis van watsgaande is kortom: ‘’ what’s going on’’.

De aanleiding van het opzetten van watsgaande is om jongeren de gelegenheid bieden om gebeurtenissen /nieuws mee te delen of hun gevoelens over bepaalde situatie te uiten. Ook biedt watsgaande een discussie forum om jongeren de gelegenheid te geven hun versie of mening over de gang van zaken ‘’op straat’’ en in de samenleving /maatschappij te delen.  Bovendien biedt Watgaande de mogelijkheid om jongeren elkaar te adviseren, motiveren en op weg te helpen in bepaalde situatie of moeilijkheden. Vervolgens is watsgaande een soort middel die jongeren in contacten brengen met organisaties die de belangen van deze jongeren behartigen.

PS: wees vrij om je verhaaltjes, nieuws of gebeurtenissen te delen met je doelgroep!. Wel hanteren wij strikt dat iedereen met respectvol hier wordt behandeld.
Hier wordt niet bedreigt, gevloekt of uitgescholden.

You are here WatsGaande!